poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Mąka ziemniaczana-nie, to nie jest wpis o gotowaniu :P

Miała być inna notka, jednak ze względu na złośliwość rzeczy martwych jestem zmuszona napisać ją kiedy indziej. 
Dzisiaj napiszę o... mące ziemniaczanej
Słyszałam o jej kilku zastosowaniach, jednak gdy zagłębiłam się w temat okazało się, że jest ona na prawdę wartościowym produktem w kosmetyce :) 

Stwierdziłam, że podzielę się nabytą "wiedzą", sama lubię takie wpisy czytać u innych :) 

1.
Dobrze matuje skórę i działa jak puder transparentny, nałożona w niewielkiej ilości nie pozostawia "efektu mąki", mamy pewność, że nie zatyka porów, wygładza skórę.

2.
Sprawdza się w roli suchego szamponu. Stosowałam również do tego celu puder dla dzieci, oba produkty działały tak samo. Ta opcja jednak przeznaczona jest głównie dla blondynek.

3.
Oprószone nią rzęsy są łatwiejsze do pomalowania, a pomalowane nie są sklejone.

4.
Jeśli chcemy mieć matowe paznokcie, wystarczy zmieszać ją z lakierem do paznokci.

5.
Świetnie sprawdza się w maseczkach, również w roli zagęstnika. Wymieszana z maseczką do włosów daje efekt wygładzenia.

6.
Jako talk do stóp zapobiega nadmiernemu poceniu.

7.
Dobra jako posypka na otarcie np.pięt.

8.
Idealny kosmetyk dla wrażliwej skóry dziecka-jako posypka lub w postaci krochmalu dodawanego do kąpieli przy egzemach i odparzeniach.



Warto ją wypróbować, tym bardziej, że praktycznie każdy ją ma w swojej kuchni i może okazać się, że stanie się naszym ulubieńcem kosztującym grosze ;-)

A ile Wy znałyście jej zastosowań?
_______
Jutro rozpoczynają się promocje w Rossmannie, na co polujecie? :)

Pozdrawiam :))

16 komentarzy:

  1. Co za promocje w rossmannie ? Mogłabyś napisać coś więcej, bo chyba nie jestem na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Blogosferze głośno o tym :)

      -49% na kolorówkę w Rossmannie:

      22-27.04.2014: podkłady, pudry, róże, bronzery i korektory,
      28.04-04.05.2014: tusze, cienie, kredki i eyelinery,
      05-11.05.2014: produkty do ust, lakiery i odżywki do paznokci.


      Ponadto w Naturze 28.04-5.05 -40% na całą kolorówkę

      Poza tym w Hebe 23-26.04 -30% na Max Factor, 22-27.04 -30% na produkty wyszczuplające :)

      Usuń
  2. i wygładza włosy, i wygładza! :) jako dodatek do maski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, wspomniałam, o maskach, dopiszę, że wygładza :D

      Usuń
  3. Zastosowanie i właściwości ma z tym się zgodzę przecież nasze babcie i prababcie ja używały ;) Ale co do suchego szamponu to raz spróbowałam i powiedziałam nigdy więcej!!! Niby włosy troszkę ożyły ale o skórze głowy to lepiej nie będę wspominać :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi na szczęście nic nie zaszkodziło, ale ja i tak tego "zabiegu" a często nie robię :P
      Musisz dobrze nawilżać skalp, skoro jest taki wrażliwy :)

      Usuń
    2. Nie no problemów skórnych jakiś nie miałam, po prostu czułam się bardziej brudna niż przed ;) Poprzyklejała mi się ta mąka :/

      Usuń
    3. O kurde, to hardkorowo :DDD

      Usuń
  4. Ja robiłam taki krochmal do kąpiel dla mojego Sebka jak był mały, miał wysyp alergiczny i po nim szybko mu wszystko zeszło, skórka była gładziutka i mięciutka że nie trzeba było balsamować :) Tylko włosy sztywne heh :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe ;) ale dobrze, że podziałała ;)

      Usuń
  5. Świetne porady, o wielu zastosowaniach nie słyszałam będę musiała to wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. już upolowane małe co nieco, zapraszam do mnie www.double-identity.blogspot.com :)
    A co do mąki hmmm... Nie wiedziałam, że ma takie zastosowania. Będzie trzeba kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba wypróbować:) ja już po zakupach w ross:D
    Obserwuje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny wpis, nei zdawałam sobie sprawy w ilu rzeczach może się przydać:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej :)
    http://poradyherrbaty.blogspot.com/2014/03/majowe-spotkanie-blogerek-w.html - okazało się, że mamy 2 miejsca wolne :) Może masz ochotę na blogerskie spotkanie?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow nie wiedzialam, ze maka ziemniaczana ma tyle zastosowan :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie, dziękuję za każdy komentarz :)
Nie musisz wpisywać w nim adresu swojego bloga, zawsze wchodzę na blogi komentujących :))
Moderacja włączona jest dla komentarzy starszych niż 7 dni.