piątek, 17 stycznia 2014

Prosty przepis na pyszną kawę z cynamonem

Witam :) 

Dzisiaj kolejny post z serii tych niekosmetycznych. Idzie sesja, więc nawet nie mam głowy do robienia zdjęć i ogólnie do blogowania :( 
Pomyślałam jednak, że podzielę się z Wami przepisem na pyszną kawę. 
Jeżeli macie ochotę od czasu do czasu wypić inną kawę niż zwykle, chcecie zaskoczyć gości, a nie macie ekspresu, to zapraszam Was na dalszą część tego wpisu. :)


Proporcje podane są jedynie orientacyjnie, nie trzeba dokładnie odmierzać, tylko przygotować wszystkie składniki tak na oko. 

Potrzebujemy :
1,5 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
 3/4 szklanki mleka
 1/2 szklanki wody
 1/4 łyżeczki cynamonu
 opcjonalnie bita śmietana


Polecałabym jednak dodać tę bitą śmietanę, bo z nią kawa jest naprawdę świetna.
Gdy się trochę rozpuści pełni rolę spienionego mleka. :)  

Do garnuszka wlewamy mleko wraz z wodą i gotujemy na małym ogniu. Gdy tylko zobaczymy, że zaczyna się gotować nasze mleko z wodą, dodajemy kawę rozpuszczalną i mieszamy. 
Doprowadzamy do wrzenia, wyłączamy ogień, wlewamy do filiżanki, wsypujemy cynamon, mieszamy, dodajemy bitą śmietanę i gotowe. :) 




Przepis musiał być nieskomplikowany, gdyż robił go taki kretyn kuchenny jak ja :P 

A teraz wraz z kawą zanurzam się w gąszczu książek, by napisać choć 1 rozdział pracy licencjackiej :) 
Pozdrawiam!





26 komentarzy:

  1. kawy z cynamonem jeszcze nie piłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj! Idealna na zimowe wieczory :)

      Usuń
  2. Pyszna musi być! Właśnie zaparzyłam zwykłą kawę rozpuszczalną z mlekiem i zobaczyłam Twój wpis :) Zaraz dodam cynamonu :D Szkoda, że śmietany nie mam, bo wtedy byłby totalny smakowy kosmos :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez śmietany też jest smaczna, ale następnym razem koniecznie dodaj :)

      Usuń
  3. na bogato widzę, na bogato :D

    OdpowiedzUsuń
  4. och, uwielbiam kawę z cynamonem, ale robię trochę inaczej :)
    Mam taki ekspres (nie jakiś super, po prostu wsypuje się kawę, wlewa wodę i leci kawa), w odpowiednie miejsce wsypuję kawę i cynamon, wtedy jest naprawdę wyczuwalny a kawa pachnąca.
    Potem wlewam trochę kawy i zalewam do pełna dużej szklanki ciepłym mlekiem, a na górę daję piankę z mleka.
    Cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuu też pysznie :) Ja to chciałabym mieć jakiś wypasiony ekspres do kawy :)

      Usuń
  5. Oh kochana, ale narobiłaś smaka ! Teraz już trochę za późno na kawkę, jednak jutro na pewno spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kawy nie pijam, ale zdarza mi się pić herbatę z cynamonem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm nie pomyślałam, dzisiaj wsyię cynamon do herbatki ;)

      Usuń
  7. Mhm, brzmi i wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością wypróbuję ;) Myślę że idealnie sprawdzi się podczas nauki do sesji ;D A skoro jest prościutka do zrobienia to może i mi uda się ją zrobic ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, do sesji w sam raz, dlatego poniekąd pojawił się teraz ten wpis :)

      Usuń
  9. kochana, kretyn kuchenny :D ee tam!;) wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ach... kawę to ja toleruję jedynie pod względem zapachu niestety. Ale chętnie zrobię lubemu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. MMMM pycha <3 aż nabrałam ochoty na kawkę z ekspresu i chyba rzeczywiście ją sobie zrobię, dzisiaj planuję iść bardzo późno spać...

    OdpowiedzUsuń
  12. kawa z cynamonem ;3 idealna na takie zimowe dni :) + dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. aromat kawy i cynamonu to ja rozumiem ! Bardzo fajny przepis

    OdpowiedzUsuń
  14. Kawa+cynamon=moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie, dziękuję za każdy komentarz :)
Nie musisz wpisywać w nim adresu swojego bloga, zawsze wchodzę na blogi komentujących :))
Moderacja włączona jest dla komentarzy starszych niż 7 dni.