sobota, 24 sierpnia 2013

Zrób to sam-płyn do mycia pędzli

Na rynku możemy  kupić płyny do pędzli różnych firm, jednak do użytku własnego uważam, że jest to zbędne i możemy same wykonać taki płyn.
Na wstępie jeszcze dodam, że pędzle myję głównie szamponem Babydream, jednak od czasu do czasu przydaje się solidnie odkażenie ;-)

Pomysł wzięłam od Nissiax83, zapewne większości z was dobrze znany. ;-) Uważam jednak, że jest to świetny pomysł, wart przypomnienia.

Oto oryginalny przepis : 

1 szklanka wody destylowanej, mineralnej lub przegotowanej
1/4 szklanki alkoholu 70% lub więcej
1/2 łyżeczki płynu do naczyń o właściwościach pielęgnacyjnych
1/2 łyżeczki szamponu, najlepiej dla dzieci
1 łyżeczka płynnej odżywki do włosów

Ja jednak kurczowo nie trzymam się miar i robię wszystko na oko według moich upodobań. 


Składniki już przygotowane:


więc trzeba wziąć się za tworzenie :) 

Płyn wlewamy do butelki, ja trzymam w 0,5l, część zostawiamy by umyć pędzle.
Zamaczamy pędzel nie wykonując żadnych jego ruchów, by nasz płyn nie był szybko zbyt brudny:



Następnie ruchem rzekłabym wachlarzowatym czyścimy pędzel na ręczniku papierowym. Powtarzamy czynność dopóki ślady na ręczniku będą bezbarwne. 

Paznokcie przeżyły sobotnie sprzątanie, więc są jakie są, nie patrzeć na nie :P

Jeśli chodzi o większe pędzle, do pudru, różu itp najprościej wziąć dozownik zamiast moczenia w misce i spryskać nim włoski pędzla, następnie czyścimy ruchem wachlarzykowatym na ręczniku papierowym. 




 
Jest to ekonomiczny sposób odkażania pędzli. Pamiętajmy, że pędzle brudne mogą prowadzić do wystąpienia pryszczy, zaskórników, itp.


Zmieniłam trochę wygląd bloga, mam nadzieję, że się podoba :)



Pozdrawiam :))











9 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł na czyszczenie pędzli :) nie wiem jak było wcześniej tutaj, ale podoba mi się:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam płyn do pędzli zrobiony dokładnie według tego samego pomysłu, ale używam go doraźnie. Do porządnego, cotygodniowego mycia używam ostatnio żelu micelarnego z Biedronki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o spróbuję napewno, bo nie mam jeszcze specjalnego płynu, dotychczas myłam pędzle delikatnym szamponem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem strasznie leniwa jeśli chodzi o mycie pędzli ale pomysł mi się podoba,wygląd bloga też :) A na marginesie-świetny kolor paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja pędzle myje w szamponie babydream i sprawdza się do tego bardzo dobrze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale odkażenie też się przyda czasami :) Zresztą napisałam w poście, że normalnie myję pędzle BD.

      Usuń
  6. Super, że trafiłam na ten pomysł :) Jutro myję pędzle! :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie, dziękuję za każdy komentarz :)
Nie musisz wpisywać w nim adresu swojego bloga, zawsze wchodzę na blogi komentujących :))
Moderacja włączona jest dla komentarzy starszych niż 7 dni.